İlçe Tapu Müdürlüğü

 
 
KURULUŞUMUZUN GÖREVLERİ
 
Teşkilatımızda hizmetin konusunu gayrimenkuller (taşınmaz mallar) teşkil etmektedir. Tapu müdürlükleri taşınmazlarla ilgili akit, tescil, terkin, irtifak hakları vs. tasarrufi konularla oluşan işlemleri yapmakta ve gayrimenkul mevzuatını tatbik ile görevli kuruluştur.
Tapu Müdürlükleri 2644 sayılı Tapu Kanunu, 3402 sayılı Kadastro Kanunu, 4721 sayılı Medeni Kanun, Miras Hukuku, 2004 sayılı İcra İflas Kanunu, 818 sayılı Borçlar Kanunu, 634 sayılı Kat Mülkiyeti Kanunu, 442 sayılı Köy Kanunu, 2762 sayılı Vakıflar Kanunu, 2942 sayılı Kamulaştırma Kanunu,2886 sayılı İhale Kanunu, 1580 sayılı Belediye Kanunu, 3194 sayılı İmar Kanunu, 2634 sayılı Turizm Kanunu, 775 sayılı Gecekondu Kanunu, 2863 sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu, 1110 sayılı Askeri Yasak Bölge Kanunu, 2549 sayılı Mezarlıklar Kanunu, 359 sayılı Mülteci Kanunu, 1062 sayılı Mukabele-i Bir Misil Kanunu ve ilgili diğer kanun tüzük ve yönetmeliklere uygun işlem yapmaktadır.
1- İlçemizde mevzuat çerçevesince taşınmaz mallara ait her türlü akit ve tescil işlemi yapmak.
2-Mevzuata aykırı işlemleri M.K.'nun 1016 ve Tapu Sicil Tüzüğü'nün 23. Maddesi gereğince ret etmek, bu karara karşı ilgilisinin Bölge Müdürlüğü'ne itirazı halinde, işlemi evrakları ile birlikte 7 gün içinde Bölge Müdürlüğü'ne göndermek, ret kararının bozulması halinde bozma kararına uyarak istemi yerine getirmek.
3-Müfettiş ve Bölge denetim elemanları tarafından düzenlenen cevaplı teftiş raporları hakkında Müdürlük görüşünü belirttikten sonra raporu Bölge Müdürlüğü'ne göndermek.
4- Taşınmaz mallara ait fenne ilişkin talepleri hak sahibi ve ya yetkili vekilden geldiğinin tespiti halinde görevli Kadastro Müdürlüğü'ne iletmek.
5- Taşınmaz mallara ait, ana ve yardımcı siciller ile diğer ilgili defter, dosya ve belgeleri mevzuata uygun olarak düzenlemek, arşivlemek, emniyetini sağlamak.
6- Yapılan kadastro ve ya yenileme sonunda düzenleme, ana ve yardımcı siciller ile diğer ilgili defter, dosya ve belgeleri devir ve teslim çizelgesi karşılığında teslim almak.
7- Yeniden katılan ve ya çıkarılan taşınmaz mallara ait ana ve ya yardımcı siciller ile diğer ilgili defter, dosya ve belgelerin onaylı örneklerini devir teslim çizelgesi karşılığında devir almak ve ya devir etmek.
8- Müdürlüğümüzde her ay yapılan işlemler sonucunda düzenlenen tapu senedi, ipotek belgesi ve diğer evrakları Tapu ve Kadastro Bölge Müdürlüğü'ne göndermek.
9- İtirazlı olup, Kadastro Mahkemesince karara bağlanan taşınmaz malların tescilinden sonra listelerini Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü'ne göndermek.
10- Göreve giren konularda Kadastro Müdürlükleri ve ya şeflikleri ile diğer Kamu Kurum ve kuruluşları ile birlikte işbirliği yaparak hizmetin aksamadan yürütülmesini sağlamak.
11- Mahkemeler ve kamu kurum ve kuruluşları ile ilgisini kanıtlayan gerçek ve tüzel kişilerce istenilen bilgiler ve belge örneklerini vermek.
12- Akit ve tescile ilişkin her türlü yazışmaları resmen yapmak.
13- Müdürlüğün personel, ödenek, araç ve malzeme ihtiyaçlarını Bölge Müdürlüğüne bildirmek.
14- Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğünce verilen işleri yapmak.
 
  
 
   Sibel DURNA
İlçe Tapu Müdürü 
 
Adres
Merkez Mahallesi, Trabzon Cd. 34-44, 61700 Araklı/Trabzon
Mail
Telefon
(462)280 1016
Fax
...
 
 
Merkez Mah.Trabzon cad. Hükümet Konağı 61700 Araklı/Trabzon
(462) 721 6610-(462) 721 6228